خلاقیت - قدرت - ایده19 فوریه, 2020
اینستاگرام مارکتینک

تغییرات بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینک) توی سال ۲۰۲۰

پیش‌بینی تغییرات بازاریابی اینستاگرام  (اینستاگرام مارکتینک) توی سال ۲۰۲۰

اینستاگرام مارکتینک اینستاگرام مارکتینک خب دیگه رسیدیم به سال ۲۰۲۰، شاید برای خیلی‌ها سوال باشه که آیا امسال لازمه در روند اینستاگرام مارکتینگ که تا الان داشتن تغییری ایجاد کنن؟ اگه آره چه تغییراتی و چرا؟ اصلا چه امکانات جدیدی توی سال ۲۰۲۰ به اینستاگرام اضافه یا کم شده؟دانلود اینستاگرام جدید

۱-لایک اینستاگرام کلا حذف شد! (به جاش محتوا اهمیت پیدا کرد)

حذف لایک از اواخر سال ۲۰۱۹ برای تست از آمریکا شروع شده. مارک زاکربرگ گفته به نظر میاد حذف لایک باعث بشه فضای اجتماعی اینستاگرام سالم‌تر و بی‌حاشیه‌تر بشه.

در حال حاضر برای برخی اکانت‌ها توی ایران هم نمایش تعداد لایک حذف شده. توی هر پست فقط می‌تونین لایک دوستای خودتون رو ببینین و به جای تعداد other نوشته شده. حذف لایک توی سال ۲۰۲۰ برای همه اکانت‌ها اتفاق میفته.

بیشتر بدانید :

بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام

مارک زاکربرگ: “می‌خوایم تمرکز روی خود محتوا (عکس یا ویدئو) باشه و نه تعداد لایک!”

البته خود صاحب پیج می‌تونه تعداد لایک‌ها رو ببینه فقط برای بقیه نمایش داده نمیشه.

بنابرین با حذف لایک، ملاک‌های ارزیابی یک پست اینستاگرامی تغییر می‌کنه و به سمت ارزشمندی تولید محتوای اصیل پیش می‌ریم.سایت اینستاگرام

توی ۲۰۲۰ محتوا واقعا پادشاهه!

توی سال ۲۰۲۰ به معنای واقعی محتوا پادشاهه! برای پست‌هایی با محتوای کُپی که ارزش جدیدی به مخاطب اضافه نکنن توی سال ۲۰۲۰ هیچ جایگاه و پیشرفتی نیست!اینستاگرام مارکتینک

پیش‌بینی تغییرات محتوایی بر اثر حذف لایک توی سال ۲۰۲۰:

-پست‌های با کپشن طولانی اینگیجمنت ریت بیشتری پیدا می‌کنن.

-قدرت کلمات از قدرت تصاویر بالاتر می‌ره!

-تولید محتوای ویدئویی گسترده‌تر میشه.

-با عکس‌ها و ویدئوهایی که ادیت غیرواقعی دارن خداحافظی کنین! (دیگه لازم نیست ساعت‌ها وقتتون رو صرف ادیت کنین! عکس و ویدئویی لحظه‌ای و واقعی بذارین)

-به جای عکس توی سال ۲۰۲۰، از ویدئو ۳ الی ۱۰ ثانیه‌ای استفاده کنین.

-تعداد انتشار پست‌های هفتگی کمتر میشه!

-لایو اینستاگرام کمرنگ میشه!اینستاگرام مارکتینک

افکت‌های AR توی استوری‌ها. Spark AR

-گستردگی ویدئوهای سریالی توی IGTV.

-تعداد پست‌های خلاقانه بیشتر میشه. دیگه کسی نگران تعداد لایکش نیست!

۲-خرید مستقیم از خود پیج‌ها و تگِ شاپ گسترده میشه!

این امکان توی سال ۲۰۱۹ برای ۳۵ کشور فعال شد که متاسفانه ایران جزو این کشورها نیست و ممکنه حالا حالا ها هم نباشه، اما خب از یه سری راه‌ها به سختی میشه تیو ایران هم این قابلیت رو فعال کرد.

اینستاگرام مارکتینک

اینستاگرام مارکتینک

لیست کشورها: بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، هلند، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، برزیل، آرژانتین، مکزیک، پرو، اروگوئه، پاراگوئه، مالت، اکوادور، پاناما، بلیز، جمهوری دومینیکن، استرالیا، نیوزیلند، کره، ژاپن.

حالا پیش‌بینی شده که توی سال ۲۰۲۰، ارتباط قوی بین اینفلوئنسرها و قابلیت شاپ اینستاگرام شکل بگیره.

۳- نانو اینفلوئنسرها – توی سالِ ۲۰۲۰، همه اینفلوئنسر میشن!

توی سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده که همه یک پیج برای فعالیت‌های روزانه داشته باشن با تعداد فالوئری زیر ۲۰k و تعداد پیج‌های پرایوت کمتر بشه.

همچنین بازاریابی دهان به دهان (word of mouth) در فضای اینستاگرام گسترده‌تر خواهد شد.اینستاگرام مارکتینک

۴-بیش از ۵۰ درصد بودجه دیجیتال مارکتینگ بیزنس‌ها صرف اینستاگرام مارکتینگ خواهد شد!

اینفلوئنسر مارکتینگ جزئی جدایی ناپذیر و به شدت مهم توی دیجیتال مارکتینگ میشه.  در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد بودجه مارکتینگ اکثر کمپانی‌های آمریکایی صرف اینستاگرام مارکتینگ میشه!اینستاگرام مارکتینک

در آخر اینکه…

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ توی سال ۲۰۲۰ بیشتر و بیشتر میشه، با توجه به تغییراتی که بالاتر گفته شد خیلی خوبه که تمرکزتون رو از این لحظه به بعد روی تولید محتواهای ارزشمند، خلاقانه، ویدئویی، سریال گونه برای آی.جی.تی.وی بذارین.اینستاگرام مارکتینک

همچنین یادتون نره توی سال ۲۰۲۰ در همه جای دنیا از اینقلوئنسر مارکتینگ برای بازاریابی دهان به دهان قدرتمندتر از قبل استفاده میشه.

منبع : نمایش

معرفی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *