خلاقیت - قدرت - ایده24 سپتامبر, 2020

بازار آنلاین چیست

آموزش تولید محتوا

بازارگاه مجازی (Marketplace) به یک وبسایت یا اپلیکیشن گفته می‌شود که فرآیند خرید از منابع و مغازه‌های مختلف را تسهیل می‌نماید. گرداننده یک مارکت پلیس صاحب انبار نیست؛ کار بازار آنلاین معرفی محصولات انبارهای سایر کسب و کارها به مصرف کننده و آسان سازی فرآیند مبادله است. eBay بهترین مثال برای یک بازارگاه مجازی است، آنها همه چیز به همه کس می‌فروشند. انواع دیگری نیز از بازارهای آنلاین وجود دارد.تولید محتوا چیست

از آنجایی که این بازارگاه ها مسبب آسودگی برای مصرف کنندگان هستند، طی چند سال گذشته تعداد آنها به صورت انفجاری افزایش یافته است. آموزش تولید محتوا اگر در سال ۲۰۱۷ می‌خواستید یک فروشگاه بزرگ تاسیس کنید، میبایست بازار آنلاین می‌بود، من آنها را نسخه ی به روز شده فروشگاه های بزرگ می‌دانم.(بازار آنلاین) چون مصرف کنندگان به صورت الکترونیکی به انبارهای فروشندگان دسترسی دارند و بازارگاه ها پیش از ارائه کالاها به مشتریان، مجبور به تهیه آنها نیستند. تمامی محصولات مستقیما توسط عرضه کننده به مشتری فروخته می‌شوند و اطلاعات حقیقی از طریق نرم افزار یا وبسایت یا بازار آنلاین محصولات، در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. این مجموعه بسیار گسترده تر از آن چیز است که هر یک فروشگاهی می‌تواند ارائه دهد.آموزش تولید محتوا

مصرف کنندگان به استفاده از نرم افزار فقط یک خرده فروشی علاقه ای ندارند. شانس دانلود برای نرم افزاری که محصولات متنوع تری را نسبت به یک مغازه ارائه می‌دهد، بیشتر است. این یکی از جذابیت های اصلی بازارگاه های مجازی به حساب می آید.تولید محتوا چیست

بازارگاه مجازی معایبی نیز دارد. با این که محصولات، توسط فروشندگان متعددی ارائه می‌شوند، امکان مقایسه کالاهای فروشندگان مختلف با یکدیگر وجود ندارد و سرعت تحویل فروشندگان مختلف متفاوت است. این مسئله می‌تواند موجب غافلگیری مشتریان و اثرگذاری منفی شود. ایجاد هماهنگی در یک بازارگاه مجازی، نیازمند مدیریت همزمان تعداد زیادی فروشنده به طور همزمان و ارائه ی یک پارچه آن به مشتریان است و انجام این کار، امری بسیار دشوار است.تولید محتوا چیست

انواع بازارگاه های مجازی کدام است؟

بازارگاه مجازی، سه نوع دارد:

  • عمودی (Vertical)
  • افقی (Horizontal)
  • عمومی (Global)

یک بازارگاه عمودی یا همان ورتیکال ها، کالاهایی از عرضه کنندگان متنوع را می‌فروشند، ولی این کالاها همگن هستند. برای مثال، Truefacet.com تنها جواهرات و محصولات مرتبط به آن را می‌فروشد. این سایت، کار مهم تضمین اصالت را انجام میدهد و از آنجایی که این جواهرات گران‌قمیت هستند، تایید اصالت آنها یک ارزش افزوده مهم محسوب می‌شود.تولید محتوا چیست

من اخیراً در کنفرانس ShopTalk ، تیرات کامدار، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت TrueFacet را ملاقات کردم. او که خود را “نسل بعدی تجارت” برای خرده فروشی می‌داند. کامدار معتقد است TrueFacet در حال ایجاد VIN – مثل نمره و پلاک ماشین در صنعت جواهرات است. TrueFacet با دادن شناسه منحصر به فرد به هر قطعه از جواهرات در هنگام ثبت در سایت، با تأیید اصالت، بر ارزش محصول می‌افزاید.آموزش تولید محتوا

یک بازارگاه افقی محصولات مختلفی را به فروش می‌رساند که همه یک ویژگی مشترک دارند. به عنوان مثال، Panjo (این مارکت‌پلیس در حال حاضر اجازه اضافه کردن کالای جدید ندارد)، یکی دیگر از حاضران در Shoptalk، بازارگاهی برای علا