تجارت الکترونیک

دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر

دیجیتال مارکتر مشاور دیجیتال مارکتینگ یا همان دیجیتال مارکتر یکی از اصلی ترین نقش ها در هر سازمان و یا هر شرکتی به شمار می رود که اگر در انتخاب آن دقت شود، می تواند پیشرفت چشمگیری در آن کسب و کار ایجاد کند. در این مقاله از فن سئو قصد دارم تا به برسی “مشاور دیجیتال مارکتینگ” بپردازم.

مشاور دیجیتال مارکتینگ یا همان دیجیتال مارکتر کیست؟

امروزه با پیشرفت کسب و کار های اینترنتی و گسترش ارائه خدمات، شغل های جدید نیز ساخته شده اند که یکی از آنها مشاور دیجیتال مارکتینگ یا همان دیجیتال مارکتر است. اگر شما هم در بین کسب و کار های فیزیکی فعالیت داشته باشید قطعا می دانید که در شرکت ها و سازمان سمتی به نام بازاریاب وجود دارد که کار آن فرد کمک به افزایش فروش است. در کسب و کار های اینترنتی نیز دقیقا همین شغل و پست کاری بوجود آمده است و فردی وجود دارد که تخصص اصلی او کمک در افزایش فروش است؛ اما با این تفاوت که دیجیتال مارکتر با استفاده از اینترنت و ابزار های اینترنتی به فروش یک مجموعه و یا سازمان کمک میکند و دیگر کاری به فعالیت ها فیزیکی ندارد.

وظایف دیجیتال مارکتر چیست؟

هر وظیفه در دیجیتال مارکتینگ، معیار موفقیت مخصوص به خودش را دارد و یک دیجیتال مارکتر باید به خوبی معیار موفقیت (KPI) برای هرکدام را بداند. در ادامه به برسی تمام وظایف یک دیجیتال مارکتر یا همان مشاور دیجیتال مارکتینگ خواهم پرداخت:دیجیتال مارکتر

بیشتر بدانید :

مدیر سئو (SEO Manager)

معیار موفقیت: جذب بازدید کننده از طریق موتر های جستجو

به طور خلاصه در زمینه سئو، دیجیتال مارکتر به بهینه سازی سایت پرداخته و با تکنیک های مختلف سعی می کند آن سایت در نتایج گوگل رتبه های برتری را دریافت کند. مواردی همچون سئو تصاویر، بهینه سازی سئو داخلی، بهینه سازی سئو خارجی، سبک کردن وب سایت، رعایت خوشه بندی محتوایی، بهینه کردن محتوای وب سایت، ایجاد استراتژی در راستای کسب رتبه ها در گوگل، آنالیز و برسی آمار های دریافتی از نتایج از گوگل و .. از کار های مدیر سئو سایت می باشد.

مدیر بازارایابی محتوایی (Content Marketing Specialist)

معیار موفقیت: زمان حضور کاربران در صفحه ، ترافیک کلی وبلاگ ، مشترکین شبکه های اجتماعی

بازاریاب محتوایی یا همان کانتنت مارکتر یک سازنده اطلاعات دیجیتالی است. این اطلاعات می تواند شامل متن، عکس و ویدئو باشد؛ که عمدتا در بلاگ سایت منتشر می شود. این اطلاعات تولیدی می بایست در راستای اهداف شرکت باشند تا بتوانند مخاطب هدفمند را برای آن کسب و کار جذب کنند.

مدیر شبکه های اجتماعی (Social Media Manager)

معیار موفقیت: فالوور، نمایش، اشتراک گذاری

وظیفه یک مدیر سوشیال مارکتینگ را می توان از روی اسم آن تشخیص داد. یک مدیر شبکه های اجتماعی، وظیفه مدیریت و ارتقای کانال های اجتماعی را برعهده دارد. از دیگر وظیفه های این پست کاری می توان به تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی اشاره کرد که این محتوا می تواند به صورت زمانبندی شده به شبکه های اجتماعی تزریق شود. شبکه هایی که یک مدیر شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مدیا مارکتر باید با آن کار کند عبارتند از:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Snapchat
  • Pinterest
  • Telegram

اینستاگرام و تلگرام دوتا از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماع در ایران می باشند که تا این لحظه توانسته اند کاربران ایرانی زیادی را به خود جذب کنند. امروه یکی از داغ ترین بحث ها در ایران ، کسب درآمد از اینستاگرام است که می توانید مقاله من را در پایین مطالعه کنید.دیجیتال مارکتر

مهارت های یک دیجیتال مارکتر

اگر بخواهید بعنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در شرکت های کوچک و بزرگ استخدام شوید علاوه بر تخصص های اصلی نیاز است تا محارت های کاربردی را نیز بلد باشید. در ادامه قصد دارم تا چندی از کاربردی ترین این محارت ها را با هم برسی کنیم.

بیشتر بدانید :

طراحی سایت

یکی از عمده بخش هایی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ با آن سر و کار دارد، وب سایت است. آشنایی با ساختار آن، آشنایی با نحوه کارکرد آن، آشنایی با نجوه طراحی سایت و آشنایی با نحوه کدنویسی های مختلف می تواند یکی از بزرگترین وجه های تمایز شما با دیگر کارشناسان شود. البته که نیاز نیست شما به طور حرفه ای تبدیل به یک توسعه دهنده وب شوید، اما از آنجایی که زیاد با وب سایت ها سر و کله خواهید زد، تسلط بر آن ها نیز برای شما یک مزیت محسوب می شود.

گرافیک به ویژه فتوشاپ

بر همگان واضح است که امروزه بسیاری از تاثیرگذاری ها بر ذهن و دیدگاه مردم، با استفاده از تصاویر انجام می شود. بخش زیادی از این تصاویر ویرایش شده می باشند. برای مثال اگر بخواهید بعنوان یک مدیر سوشیال مارکتینگ فعالیت کنید، حتما باید بتوانید پست های پیج را با فتوشاپ طراحی کنید. یا اگر بخواهید برای کسب و کار خود یک لوگو طراحی کنید، نیاز است تا این کار را با فتوشاپ انجام دهید. درواقع فتوشاپ یکی از واجبات یک دیجیتال مارکتر حرفه ای است.

فنون مذاکره و فن بیان

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، به دلیل شغلش ممکن است نیاز شود تا جلوی دوربین صحبت کند؛ یا برای مثال نیاز شود تا در سمیناری برای چندین نفر سخرانی کند؛ پس باید بتواند به خوبی سخن بگوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
× واتس آپ کارشناسان

AdBlock را غیر فعال کنید

ما برای کسب مدیریت کسب کار خود نیاز به هزینه داریم . لطفا افزونه تبلیغات را غیر فعال کنید تا حدقل بتوانیم آگهی را نمایش دهیم .. نیاز نیست برروی آن ها کلیک کنید .