آموزشتجارت الکترونیک

معجزه کپی رایتنیگ چیست؟

معجزه کپی رایتنیگ چیست؟

شعار تبلیغاتی و قوانین ، هدف اصلی کپی رایترها – همان نویسنده‌هایی که متون کوتاه اما پرنفوذی را برای کسب و کارها تولید می‌کنند – دقیقا آن است که خواننده را وادار به کاری کنند! حالا این کار می‌تواند خرید محصول از سایتی باشد، یا تنها عضویت در خبرنامه (Newsletter) یک سایت فروشگاه اینترنتی.

اگر فکر می‌کنید که تبلیغات حتما باید به صورت ویدیویی باشند تا در بیننده نفوذ بیشتری داشته باشند، سخت در اشتباه هستید. امروزه با یک متنی که از لحاظ کپی رایت در سطح بالایی قرار داشته باشد، می‌توان به دستاوردهای بسیار بهتری نسبت به یک تبلیغات ویدیویی و گرافیکیِ گرانقیمت دست پیدا کرد.

اما آیا هر متن تبلیغاتی را می‌توان متن کپی رایتینگی دانست؟ اصول نوشتن کپی رایتینگ چیست و چگونه می‌توان یک متن بسیار پرنفوذی را به وجود آورد؟ برای پاسخ به این سوالات حتما تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید :

کپی رایتینگ به معنای واقعی کلمه به طرز استفاده کلمات در یک یا چند سطر برای جذب حداکثری مخاطبین و مشتریان بالقوه است. کپی رایتینگ را می‌توان اساسی‌ترین عنصر در هر نوع بازاریابی برای یک برند و مجموعه دانست که در مقیاس بزرگتری از فراخوانی برای اقدام – CTA– یا همان کال تو اکشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر کپی رایتینگ را یک فرد در نظر بگیریم، دقیقا همان شخصی خواهد بود که در فروشگاه‌ها با صدای بلندی نظر مردم را به یک برند خاص جلب می‌کند. ممکن است با خود بگویید که این موضوع بسیار آسان و پیش پا افتاده است! اما واقعیت این است که در کپی رایتینگ باید به نکات و ظرافت‌های بسیار زیادی را مورد توجه قرار داد تا به یک کپی رایتینگ موثر تبدیل شود. دقت و داشتن خلاقیت در خلق یک متن یا حتی یک سطر با اثر ماندگاری بسیار زیاد، هنر کپی رایتر است.[شعار تبلیغاتی]

کپی رایتر کیست؟

اگر در تبلیغات ویدیویی، رنگ و لعاب و گرافیک دقیق حرف اول را می‌زنند در تبلیغات متنی این کلمه‌ها هستند که در مردم تاثیر بیشتری خواهند گذاشت. این کلمات اگر در جای مناسب استفاده شوند و معنای بسیار یونیک و تکی را خلق کنند، به جرات می‌توان گفت که اثربخشی آنها بیشتر از کارهای گرافیکی چند ده هزار دلاری خواهد بود.

خالق چنین متون تاثیرگذاری کپی رایترها هستند. آنها با استفاده از کلماتْ مردم را به درک بهتر یک حس، تفکر عمیق‌تر به یک موضوع و درنهایت انجام دادن یک فعالیتِ از قبل تعیین شده‌‍ای ترغیب می‌کنند. کپی رایتر باهوش و زیرک با استفاده از نکات روانشناسی، مخاطب را در یک عمل انجام شده قرار می‌دهد و تنها ابزار او در این راه انتخاب صحیح و هوشمندانه کلمات است.

راهکارهایی برای داشتن یک کپی رایتینگ پرنفوذ

حال که دانستید کپی رایتینگ چیست و کپی رایترها چه ابزاری در دست دارند، بهتر است با چند راهکار موثر جهت تولید متن کپی رایتینگی هم آشنا شوید. شعار تبلیغاتی ، توجه به این موضوعات برای برند و تولید محتوا کسب و کارتان بسیار مهم است و اگر به عنوان مدیر بازاریابی شرکتی فعالیت می‌کنید، با تکیه بر این راهکارها می‌توانید راندمان کاری خود را بالا ببرید.

تفاوتی در رویکرد خود ایجاد کنید

این که از یک شعار پیش پا افتاده استفاده کنید، یا از کلمات ضعیف با نفوذ سطحی نمی‌تواند شما را در پیش‌برد هدفتان کمک کند. ما در دنیای امروزی بمباران تبلیغات گوناگونی می‌شویم و عادت کرده‌ایم که به این نوع تبلیغات توجه نکنیم. نقش کپی رایتینگ دقیقا همین است که اجازه ندهد ما بدون توجه به تبلیغات از آنها عبور کنیم. یک پیام تبلیغاتی یا بازاریابی پرقدرت می‌تواند چند دقیقه‌ای از وقت ما را به خود اختصاص دهد. در ادامه به این سوال که ایجاد تفاوت در رویکرد در کپی رایتینگ چیست پرداخته‌ایم.[شعار تبلیغاتی]

برای طراحی پیام تبلیغاتی یک محصول باین آن بُعد از محصول را انتخاب کنید که بتواند مخاطب را پای دستگاه خود میخکوب کند! برای این کار می‌توانید به داستان محصول توجه کنید، به چگونگی شکلگیری تولید و طرز استفاده از آن. متن کپی رایتینگ باید آنقدر خاص و ویژه باشد تا مخاطب پس از بارها خواندن آن، ترغیب شود تبلیغ را برای دوستان خودش هم به اشتراک بگذارد.[شعار تبلیغاتی]

بیشتر بدانید :

حتی می‌توانید از رویکرد تیزینگ (Teasing) برای جلب توجه مخاطبین استفاده کنید. در این رویکرد ابتدا معمای جالبی را برای مخاطبین معمولی طراحی می‌کنید، سپس با رونمایی از محصول برای سوال و معمایی که مطرح کرده‌اید جوابی پایه‌ریزی می‌کنید که دقیقا همان محصول یا خدماتی است که شما ارائه می‌دهید.

احساسات مخاطبین را هدف قرار دهید

فرض می‌کنیم قرار است برای یک شرکت تولید کننده شلوارهای ورزشی یک تبلیغات کپی رایتینگی عالی طراحی کنید. به جای آنکه از راحتی و ضدآب بودن شلوارها که از پیش پا افتاده‌ترین ویژگی‌های آنها به شمار می‌روند استفاده کنید، بهتر است رابطه‌ای عاطفی بین محصول و تجربه‌ای که قرار است مخاطبین با خرید و استفاده از آن شلوارها بدست آورند، ایجاد کنید.

شعار تبلیغاتی

اگر بتوانید از عنصر احساسات در کپی رایتینگ خود به نحو احسنت استفاده کنید، نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی (Conversion rate) شما به مراتب بهبود می‌یابد. اما نحوه بکارگیری از عنصر احساسات در تبلیغات بسیار حساس است به طوری که بر اساس گزارشات و تحقیقاتی که صورت گرفته نشان می‌دهد، اگر در صفحات فرود (Landing page) تنها به میزان 1% از کلمات منفی، چالش‌ها و غیره استفاده کنید، نرخ تبدیل شما تا 25% افت خواهد کرد.[شعار تبلیغاتی]

کوتاه و ساده بنویسید

طبق تحقیقات میدانی که از صدها صفحه خدمات کسب و کارهای اینترنتی به عمل آمده است، نشان داده شد که ساده نویسی و کوتاهی متن تبلیغات اهمیت ویژه‌ای در جذب مخاطبین دارند. برای مثال نرخ تبدیل صفحات فرودی که کمتر از 100 کلمه هستند در مقایسه با صفحاتی که بیش از 400 کلمه هستند، حدود 50% بیشتر است که رقم واقعا قابل توجهی است.[شعار تبلیغاتی]

به عناوین توجه خاصی کنید

یکی دیگر از مسائل درخورد توجه در کپی رایتینگ، عناوین هستند. بار دیگر تحقیقات میدانی به کمک کپی رایترها آمده است و نشان می‌دهند که بیش از 20% از جوانان – هنگام گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی – تنها به عناوین محتوا توجه دارند.[شعار تبلیغاتی]

به جرات می‌توان گفت حتی اگر یک ایمیل از یکی از دوستانتان با یک موضوع خسته کننده دریافت کنید، شانس کمتری را برای باز کردن آن و خواندنش باید قائل بود. در حالی که برای باز کردن ایمیل‌ها و Feedهای تبلیغاتی این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در کنار کوتاه بودن عناوین باید به قدرت جلب توجه مخاطبینِ آنها هم توجه کنید. استفاده از طنز، بازی با کلمات و غیرقابل پیش‌بینی بودن از جمله راه حل‌هایی عالی در جلب توجه هستند.

به جزئیات بیشتر از کلیات بپردازید

به هنگام تولید محتوا حتما حواستان به جزئیاتی نظیر اشتباهات املایی، کلمات تکراری، لینک‌های خراب و غیره باشد. درست است که این نوع اشتباهات ناخودآگاه به وجود می‌آیند و مخاطبین با آنها آشنا هستند، اما از برند معروف هرگز چنین انتظاری نمی‌رود که در سایت، بلاگ یا متون تبلیغاتی‌اش چنین اشتباهات فاحشی را مرتکب شود.[شعار تبلیغاتی]

شعار تبلیغاتی

مخاطبین اگر نتوانند به متنی که شما در وبسایت خود قرار داده‌اید اطمینان کنند، چگونه می‌توان نظر مثبت آنها را در خدمات و محصولات‌تان جلب نمود. بهتر است قبل از انتشار یک متن از چندین نفر باتجربه کمک بخواهید تا نوشته شما را دقیق‌تر مورد مطالعه قرار دهند. نداشتن تبلیغات متنی بسیار بهتر از داشتن آن با کلی اشکالات ریز و درشت است.

منبع پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
× واتس آپ کارشناسان

AdBlock را غیر فعال کنید

ما برای کسب مدیریت کسب کار خود نیاز به هزینه داریم . لطفا افزونه تبلیغات را غیر فعال کنید تا حدقل بتوانیم آگهی را نمایش دهیم .. نیاز نیست برروی آن ها کلیک کنید .