آموزشتجارت الکترونیک

چرا شرکت‌ها به مشاوره کسب‌وکار نیاز دارند؟

مشاوره کسب‌وکار

نیاز شرکت‌ها به مشاوره کسب‌وکار چیست؟

مشاوره کسب‌وکار سازمان‌ها و شرکت‌ها فارغ از اندازه و حوزه کاری که دارند، در طول حیات خود بارها به خدمات مشاوره کسب‌وکار نیاز خواهند داشت. ممکن است برخی از آنها انجام این کار را به علت صرف هزینه یا موارد دیگر به صلاح ندانند. اما تجربه ثابت کرده که گرفتن مشاوره کسب‌وکار نه هزینه و بلکه سرمایه‌گذاری است. دلایل زیادی برای اثبات این سخن وجود دارد که در این مقاله برخی از آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

مشاور کسب‌وکار یک نگاه بیرونی به شرکت دارد

احتمالا این حالت برای شما هم رخ داده که برای یک مساله شخصی با یکی از نزدیکان خود مشورت کنید. چرا که احساس می‌کنید آنها از بیرون به مساله نگاه می‌کنند و بنابراین کمتر درگیر احساسات و حواشی هستند. شرکت‌ها نیز دقیقا به هنگام تصمیم‌گیری‌های سخت به این امر نیاز دارند. در بسیاری از مواقع آنها به وسیله تحقیقات بازار نظر مشتریان را در خصوص محصولات یا کل برند جویا می‌شوند. اما معمولا برای شرکت‌ها، یک مشاور کسب‌وکار بهترین فردی است که می‌تواند با نگاه بیرونی به آنها مشورت دهد.

منظور از نگاه بیرونی آن است که آنها درگیر مسائل، حواشی و احساسات درون شرکت نمی‌شوند. چرا که از قبل شناختی از آنها ندارند و از همه مهم‌تر در آن کسب‌وکار ذی‌نفع نیستند. بنابراین بر نظرات آنها، تخصص بیشتری حکم‌فرماست. مشاوران معمولا با افراد و شرکت‌های مختلفی در خصوص مشکلات گوناگون کار کرده‌اند، بنابراین در بسیاری از مواقع امکان دارد مساله‌ای که یک کسب‌وکار با آن درگیر است را بار دیگر نیز تجربه کرده باشند. از همین بهتر می‌توانند ایده‌های خلاق و نوآورانه ارائه دهند.مشاوره کسب‌وکار

بیشتر بدانید

مشاور کسب‌وکار هزینه استخدام را کاهش می‌دهد

در بسیاری از مواقع مسائل و مشکلاتی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌شود که حل آنها نیاز به نیروی انسانی و صرف وقت دارد. این در حالی است که نیروی انسانی شاغل در شرکت توان و وقت کافی برای انجام این کار را ندارند. چرا که آنها درگیر کارها و فعالیت‌‌های روزمره خود هستند. از طرفی بسیاری از پروژه‌ها و مسائل وجود دارند که که ماهیت موقتی و گذرا دارند، بنابراین نمی‌توان برای انجام آنها فرد یا افرادی را استخدام کرد.

در اینگونه مواقع استفاده از مشاوره کسب‌وکار یکی از بهترین راه‌‌حل‌ها برای شرکت‌ها است. به عنوان مثال، حالتی را تصور کنید که یک کسب‌وکار نیاز به راه‌اندازی یک وبسایت دارد. آنها می‌توانند با بهره‌گیری از تجارب یک برنامه‌نویس، به صورت پروژه‌ی با وی همکاری کنند تا آنکه بخواهند یک فرد جدید را استخدام کنند. بسیاری از فعالیت‌های یک کسب‌وکار ماهیت گذرا و مساله‌محور دارد که با استفاده از تخصص مشاوران کسب‌وکار می‌توان آنها را حل کرد.

بالاترین سطح تخصص را ارائه می‌دهد

فرض کنید که کسب‌وکار شما درگیر یک مساله مالیاتی پیچیده است که حل آن نیاز به مهارت و خبرگی بالایی دارد. طبیعتا استخدام چنین فردی کار آسانی نخواهد بود. اما مشاوره کسب‌وکار این امکان را فراهم می‌کند تا به بالاترین سطح تخصص در هر زمینه‌ای دست یافت. در بسیاری از مواقع یک شرکت مشاوره کسب‌وکار این امکان را فراهم می‌کند تا شما به تعدادی از مشاوران در زمینه‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

بنابراین در هر زمان از سال که به تخصص خاصی نیاز وجود داشته باشد، می‌توان از آنها استفاده کرد. مسائل بیمه و مالیات از جمله مواردی هستند که شرکت‌ها در برخی از ایام سال نیاز دارند تا از تخصص افراد حرفه‌ای استفاده کنند.

مشاوران کسب‌وکار می‌توانند شرکایی ماندگار باشند

همیشه اینگونه نیست که یک مشاور صرفا به صورت موقتی و تنها یکبار با کسب‌وکار شما همکاری کند. بسته به نوع پروژه‌هاممکن است شما نیاز داشته باشید که هرازگاهی از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنید. می‌توانید با مشاور یک رابطه دو طرفه مبتنی بر اعتماد داشته باشید تا در هر صورت بروز هر گونه سوال یا مشکل از وی بپرسید یا کمک بخواهید.

بیشتر بدانید

در این حالت دو طرف شناخت کاملی از نیازهای یکدیگر دارید و بهتر می‌توانید همکاری داشته باشید. ضمن آنکه در این حالت می‌توانید با هزینه کمتری کارها را انجام دهید. بسیاری از فعالیت‌های مربوط به کسب‌وکار مانند بیمه، مالیات، مسائل حقوقی و ثبتی اینگونه هستند.مشاوره کسب‌وکار

با خود مهارت‌های جدید می‌آورند

افرادی که چندین سال در یک حوزه تخصصی فعالیت داشته‌اند، قطعا دانش و تخصص زیادی در آن حوزه دارند که می‌توانند به دیگران انتقال دهند. شما نیز می‌توانید از یک مشاور کسب‌وکار چیزهای جدیدی یاد بگیرید. آنها حتی می‌توانند دوره‌‌های آموزشی برای کارکنان شرکت برگزار کنند و تخصص آنها را ارتقاء دهند. بنابراین بهتر است از تخصص مشاوران استفاده کنید و مهارت‌های جدید را به کارکنان خود یاد دهید.

در بسیاری از مواقع ممکن است کسب‌وکارها از مشاور انتظار انجام کار خاصی را نداشته باشند، بلکه به کارکنان آنها تخصص‌های جدیدی را آموزش بدهند. البته این امر برای تمام حوزه‌ها فراهم نیست و در بسیاری از زمینه‌ها بهتر است که خود مشاور کار را به صورت پروژه‌ای انجام دهد.

صرفه‌جویی در پول، وقت و استرس

اگر شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار بخواهید صفر تا صد کارها توسط نیروهای موجود انجام گیرد، باید کارکنان زیادی را استخدام کنید. ضمن آنکه باید وقت زیادی را صرف مدیریت آنها کنید. از طرفی فشار و استرس کاری بر شما و سایر نیروها دوچندان خواهد شد. این در حالی است که با برون‌سپاری برخی از فعالیت‌ها به افراد حرفه‌ای، تا حد زیادی می‌توانید با فراغ بال به سایر فعالیت‌های خود بپردازید.

بیشتر بدانید

به کار گیری مشاور باعث می‌شود تا از به کار گیری نیروهای جدید جلوگیری شود. بدین ترتیب در هزینه‌های کسب‌وکار نیز صرفه‌جویی خواهد شد. امروزه اکثر شرکت‌ها و کسب‌وکارها حداقل یک یا چند مورد از فعالیت‌های خود را برون‌سپاری می‌کنند.مشاوره کسب‌وکار

مشاوران همواره اطلاعات بروزی دارند

از آنجا که این افراد همیشه با کسب‌وکارهای مختلف سروکار دارند، بنابراین از جدیدترین تغییرات در عملیات کسب‌وکارها، قوانین و مقررات و تغییرات مهم آگاهی دارند. از همین رو استفاده از مشاور کسب‌وکار باعث می‌شود که از دانش و اطلاعات روز بهره ببرید. در حالی که امکان دارد رقبا شما از این موارد بی‌اطلاع باشند.

یک مشاور کسب‌وکار چون با مشتریان، کسب‌وکارها و چالس‌های گوناگون سروکار داشته، بنابراین به روال انجام کارها کاملا تسلط داشته و به خوبی می‌داند که فرایند انجام عملیات و فعالیت‌ها به چه صورت است.

مشاور کسب‌وکار به شبکه‌سازی کمک می‌کند

مشاوران کسب‌وکار معمولا شبکه ارزشمندی از افراد متخصص را می‌شناسند. شما می‌توانید از طریق آنها به این شبکه وصل شده و از خدماتشان استفاده کنید. فرض کنید که به دنبال استخدام یک فرد متخصص در حوزه مالیات هستید، قطعا یک مشاور مالیاتی بهتر می‌تواند گزینه مورد نظر شما را معرفی کند.

یک کسب‌وکار حرفه‌ای همواره باید به شبکه‌ای گسترده از افراد حرفه‌ای دسترسی داشته باشد تا در صورت نیاز از تخصص آنها استفاده کند. چنانچه بتوانید با مشاور خود ارتباط طولانی و سازنده داشته باشید، در آن صورت او می‌تواند شما را به شبکه دیگر از افراد حرفه‌ای متصل کند.

بیشتر بدانید

نقاط ضعف و قوت را نشان می‌دهد

مشاوران به علت نگاه بیرونی و بی‌طرفی که دارند بهتر می‌توانند به شما نقاط ضعف و قوت کسب‌وکارتان را نشان دهند. شناسایی این نقاط کمک می‌کند تا صاحبان کسب‌وکار بتوانند بر روی اهدافی که در دسترس‌تر هستند تمرکز کنند. به جای آنکه وقت و هزینه خود را صرف هدفی کنند که در آن توانایی زیادی ندارند.مشاوره کسب‌وکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
× واتس آپ کارشناسان

AdBlock را غیر فعال کنید

ما برای کسب مدیریت کسب کار خود نیاز به هزینه داریم . لطفا افزونه تبلیغات را غیر فعال کنید تا حدقل بتوانیم آگهی را نمایش دهیم .. نیاز نیست برروی آن ها کلیک کنید .