خلاقیت - قدرت - ایده12 اوت, 2020

معرفی ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

معرفی ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ شواهد زیادی از اثربخش بودن کارزارهای اینفلوئنسر مارکتینگی وجود دارد که باعث می‌شود به عنوان روشی موفق برای رساندن پیام یک برند به مخاطبینش برگزیده شود. با توجه به بررسی‌ای که مرکز اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ انجام داده است، بازاریابان متوجه شدند که ارزش میانگین بازگشت سرمایه برای هر دلار صرف شده در کارزارهای اینفلوئنسر مارکتینگی به اندازه ۷.۶۵ دلار بوده است. علاوه بر این، در طول چند سال گذشته رشد سریع تعداد کاربران فعال اینستاگرامی و رسیدن این عدد به ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه، باعث افزایش کارآمدی این روش تبلیغاتی بوده است.معرفی ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

برای اکثر برندها، کار با اینفلوئنسرها مناسب است. با این حال، به عنوان اولین قدم برای شروع این مسیر، لازم ات تا اینفلوئنسر مناسب پیدا شود. در این زمان است که پلتفرمهای اینفلوئنسری می‌توانند کمک شایانی را برای برندها داشته باشند. این پلتفرمها می‌توانند ابزار نهایی برای اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگی برندها باشند و خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند؛ اما مهمترین خدماتی که هر پلتفرم اینفلوئسنری باید ارائه دهد به شرح زیر است:

  • یافتن فرد تاثیرگذار
  • مدیریت ارتباط با این افراد
  • مدیریت کارزار تبلیغاتی
  • بازار فرد تاثیرگذار
  • تحلیلگران شخص ثالث
  • بهبود محتوای تولیدی افراد تاثیرگذار

هر کدام از پلتفرم‌های موجود در بازار، بر شبکه اجتماعی خاصی تمرکز دارند. امابا وجود رشد سریع اینستاگرام و تبدیل شدنش به عنوان شبکه‌ای مختص تاثیرگذاران، جای تعجبی وجود ندارد که اکثر این پلتفرم‎ها خدمات مربوط به اینستاگرام را ارائه دهند.

بیشتر بدانید :

در ادامه به معرفی ۲ پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ خارجی و یک پلتفرم ایرانی پرداخته می‌شود که می‌توانند در یافتن اینفلوئنسر مناسب و راه‌اندازی کارزاری دقیق‌تر و کارآمدتر کمک کنند.

نئوریچ

معرفی ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

معرفی ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

نئوریچ، الگوریتمی را ساخته است که داده‌های مورد نظر را از وبسایت‌های اجتماعی استخراج می‌کند. پایگاه داده این پلتفرم شامل اطلاعات مربوط به بیش از ۳ میلیون اینفلوئنسر را در خود دارد و مخاطب اصلی‌شان نیز کسب‌وکارهای بزرگ هستند. برای شروع، لازم است تا عبارت کلیدی مربوط به هر برند یا کسب‌وکار در این پلتفرم جست‌وجو شود تا نتایج نمایان شوند، سپس لازم است تا با استفاده از طیف وسیعی از عوامل، نتیجه این جست‌وجو را بهبود داد، برای مثال این عوامل می‌تواند شامل موارد زیر باشند:معرفی ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

  • موضوع صحبت و مکالمه اینفلوئنسر
  • کانال اجتماعی
  • معیارهای اجتماعی
  • جمعیت شناسی مخاطبین و روانشناسان ( Audience demographics and psychographics)

به کمک این اطلاعات می‌توان اینفلوئنسرها را در دسته‌ها و گروه‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. علاوه بر این، نئوریج از هوش تجاری برای انتخاب مناسب‌ترین اینفلوئنسر که با نیازهای هر کسب‌وکاری مطابقت داشته باشد، استفاده می‌کند.

  • پس از اینکه اینفلوئنسر مناسب پیدا شد، می‌توان از ابزارهای مدیریت کارزار برای مدیریت بهتر بهره گرفت. این پلتفرم، همچین شامل یک مرکز ارتباط متمرکز جهت حفظ و مدیریت ارتباط با اینفلوئنسرها است. گزارشات کارزارها بسیار دقیق هستند. به گونه‌ای که تمام اطلاعات لازم جهت اندازه‌گیری و مدیریت عملکرد کارزارها را فراهم می‌آورد.
    کانال‌های تحت پوشش: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست و اسنپ چت
نئوریچ

نئوریچ

۲. هایپربرندز

هایپربرندز، پایگاه داده‌ای عظیم از بیش از ۱ میلیون اینفلوئنسر را ساخته است و اطلاعات جمعیت شناختی دنبال‌کنندگان هر اینفلوئنسر را تا حد امکان به خوبی جمع‌آو