آموزش

نقشه راه دیجیتال مارکتینگ

نقشه راه دیجیتال مارکتینگ

نقشه راه دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی محتوا : در این گام لازم است به اصول محتوا نویسی، هدف گذاری مخاطب، استراتژی محتوا، انتشار محتوا، تجزیه و تحلیل و گزارش گیری تسلط یابید. شما با تولید محتوای مناسب و هدفمند می توانید مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب کنید.

سئو : محتوای تولید شده توسط شما به وسیله موتورهای جستجو و کاربران مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر محتوای تولیدی شما مورد پسند موتورهای جستجو نباشد کاربران اصلا سایت و محتوای شما را نمی بینند. پس برای راه اندازی کسب و کارتان در فضای دیجیتال لازم است با اصول سئو ، کلمات کلیدی ، نحوه عملکرد موتورهای جستجو و الگوریتم های آنها ، سئوی داخلی و خارجی و … آشنا باشید.

بیشتر بدانید :

بازاریابی شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی یکی از پایه های اصلی انتشار و ترویج محتوا هستند و حتی از نظر برخی ویژگی ها مزیت های بیشتری نسبت به محتوای وب سایت یا وبلاگ دارند. اعمال نفوذ در شبکه های اجتماعی توسط افراد با مخاطب بیشتر صورت می گیرد. نکته قابل تامل در شبکه های اجتماعی آن است که هر کدام از آنها قوانین و روش کار مخصوص به خود را دارند. پست گذاری و جذب مخاطب در لینکدین با اینستاگرام یا توییتر متفاوت است.

بازاریابی ایمیلی : مفهوم مسیر سفر مشتری در دیجیتال مارکتینگ بیان می کند برای تحقق اهداف و فروش باید پیوسته با مشتری در ارتباط بوده و لحظه ای او را رها نکنیم. سیاست ها و مراحل بازاریابی ایمیلی و smsمارکتینگ و تکنیک های حرفه ای e-CRM برای درک همین موضوع است.

تبلیغات گوگل ادز : در کنار سئوی وب سایت می توان از تبلیغات کلیکی گوگل و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی بهره گرفت. این روش زود بازده از سئوی ارگانیک است و تلفیق این روش ها می تواند مثمر ثمر باشد.

گوگل آنالیتیکس : تجزیه و تحلیل اطلاعات با کمک ابزار گوگل آنالیتکس می تواند مشاور دیجیتال مارکتینگ سازمان را از فعالیت ها، کمپین های تبلیغاتی، درآمد، هزینه، سود و بازده مطلع سازد. اطلاعی از قبیل مخاطبان از کدام کانال ها جذب شدند؟ رفتار آنها در سایت چگونه بوده؟ هزینه و درامد هر مخاطب چقدر است؟ هر مشتری چه ارزشی برای سازمان دارد؟

طراحی و اجرای کمپین های تبلیلغاتی: برنامه ریزی و طراحی کمپین های تبلیغاتی از وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ است که با آگاهی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بر جسب عملکرد رقبا، میزان بودجه و نوع کسب و کار ، بهترین ابزارها را انتخاب و در کنار هم چیدمان می کند.

بیشتر بدانید :

استراتژی دیجیتال مارکتینگ : توانایی هدف گذاری و تدوین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، تحلیل رقبا و ترغیب مشتریان معمولا بر عهده مشاور دیجیتال مارکتینگ سازمان است که با دانش و تجربه خود نرخ تبدیل مشتری و شاخص های استراتژیک را بهبود بخشد.

تخفیف دهی و قیمت گذاری : اثربخشی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بر هنر مشاور دیجیتال مارکتینگ از تخفیف دهی و سیاست قیمت گذاری استوار است. یک مشاور خبره دیجیتال مارکتینگ می داند چه زمانی به چه میزانی و بر چه اساسی تخفیف دهد. قیمت گذاری خیلی گران و یا ارزان هر دو به برند کسب و کاری شما آسیب می زند چرا که قیمت بالا مشتری را از خرید منصرف می کند و ارزان بودن کالا اعتبار و کیفیت را زیر سوال می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
× واتس آپ کارشناسان

AdBlock را غیر فعال کنید

ما برای کسب مدیریت کسب کار خود نیاز به هزینه داریم . لطفا افزونه تبلیغات را غیر فعال کنید تا حدقل بتوانیم آگهی را نمایش دهیم .. نیاز نیست برروی آن ها کلیک کنید .